Екологія
Молодший бакалавр
Опрацювати матеріали уроків та виконати завдання.
Денна форма навчання, групи АД1а, Бм1а. Виконані завдання надіслати для перевірки на електронну пошту викладача: Решетило Н.М.
Заочна форма навчання, групи АД3аз, БМ3аз. Виконані завдання надіслати для перевірки на електронну пошту викладача: Яковчук Н.І.
денна
Підручник.Л. Лук’янова. Основи екології
групи АД1а, БМ1а
Тема 1. Екологія як наука. Значення екологічної науки
Опрацювати ст.. 9 – 14
Домашнє завдання: ст.. 14, № 2,3
Тема 2. Властивості складних систем. Основні положення вчення В. Вернадського
опрацювати ст.. 78 – 84
Домашнє завдання: ст.. 84, № 4
Тема 3. Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в світі
Опрацювати ст.. 78-84
Домашнє завдання: ст. 84., № 7
Тема 4. Аналіз особливостей історичних етапів у взаємодії суспільства і природи
Опрацювати ст.. 87 – 93
Домашня робота: ст. 87-89. Скласти таблицю щодо історичних етапів у взаємодії суспільства і природи та зробити висновки: на якому з етапів антропогенний вплив на природу досяг глобальних масштабів?
Назва історичного етапу | Масштаби та характер впливу людини на природу, зміни і перетворення компонентів природи та природних процесів |
Первісний | |
Рабовласницький | |
Феодальний | |
Індустріальний |
Відповіді надіслати на електронну пошту
Тема 5. Основні антропогенні джерела забруднень навколишнього середовища
Опрацювати ст.. 90 – 96
Домашнє завдання: ст.. 96, № 2
Тема 6. Порівняння обсягів і структури забруднення міст України
Опрацювати ст.. 247-260
http://www.myshared.ru/slide/1248319/
https://www.slideshare.net/sashatsymbalyuk/praktichna-robota-zekologiyi
Домашнє завдання: За допомогою стастистичних довідників, Інтернету визначити обсяги і структуру забруднення міст України, зробити висновки щодо забруднення міст України
Відповіді надіслати на електронну пошту
виконати тест 1
https://docs.google.com/document/d/1okPVe_33RkyXfVFFJclAE5a0f0C-dgeJh4vd7Kpw_Ws/edit?usp=sharing
Тема 7. Основні причини та наслідки деградації природних компонентів
Опрацювати ст.. 149-156
Домашнє завдання: ст.. 156, № 5
Тема 8. Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан ґрунту
Опрацювати ст.. 156-161
Домашнє завдання: ст.. 161, № 1
Тема 9. Поняття біогеохімічного циклу та його ролі у розвитку геосистеми Опрацювати ст.. 63-67
Домашнє завдання: ст. 67, № 1,2
Тема 10. Колообіг речовин, енергії, інформації та їх зміни антропогенною діяльністю
https://studopedia.org/10-106608.html
Домашнє завдання: зробити висновки щодо антропогенної діяльності в коло обігу речовин
Тема 11. Досягнення пропорцій між природно-ресурсним потенціалом і особливостями його використання
Опрацювати ст.. 260 – 277
Домашнє завдання: ст.. 277, № 2
Тема 12. Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні
Домашнє завдання: практична робота
Тема 13. Категорія «біорізноманіття» – генетичне, видове, екосистем не. Форми збереження
Домашнє завдання: Як людина впливає на біорізноманіття, що мажна зробити для його збереження?
Тема 14. Міжнародні та національні програми збереження біорізноманіття Опрацювати ст.. 287 – 281
Домашнє завдання: ст.. 281, № 2,3
Тест 2
(виконати та надіслати на перевірку)
(ім‘я файлу: Екологія_тест2_номер групи_прізвище)
https://docs.google.com/document/d/1V-Vir68JiwC2y97u0VF2y_8md2MSQASZhynKuaAXDgk/edit?usp=sharing
Тема 15. Види транспорту та їх вплив на навколишнє середовище
https://studfile.net/preview/5252356/
Домашнє завдання:Порівняйте різні види транспорту за ступенем несприятливої дії на навколишнє середовище
Тема 16. Автотранспорт – найнебезпечніший забруднювач навколишнього середовища
https://studfile.net/preview/5252356/page:3/
Домашнє завдання: Чому неприпустимо вживати ягоди і фрукти та використовувати траву для годівлі тварин, якщо вони зібрані поблизу автотрас?
Тема 17. Аналіз впливу на довкілля різних видів транспорту
https://www.youtube.com/watch?v=GnPUbsWVi5o
http://climategroup.org.ua/wp-content/uploads/2017/02/transport-ukr4_small.pdf
Домашнє завдання:Яка небезпека у забрудненні навколишнього середовища автомобільними двигунами?
Тема 18. Проблема концентрації транспортних засобів в урбанізованих територіях. Загибель тварин
https://studfile.net/preview/5252356/page:4/
Домашнє завдання:Назвіть основні причини загибелі тварин на автошляхах. Які, на вашу думку, є способи зменшення загибелі тварин на транспортних шляхах?
Тема 19. Проблеми електромагнітного забруднення вздовж ліній електромереж
http://library.knuba.edu.ua/books/zbirniki/14/201723.pdf
Домашнє завдання:Які є способи зменшення впливу електромагнітного випромінювання на людину?
Тема 20. Основні етапи розвитку світового господарства
https://buklib.net/books/30793/
Домашнє завдання: охарактеризувати етапи розвитку світового господарства
Тема 21. Технічні катастрофи та надзвичайні ситуації, стихійні лиха
https://pidru4niki.com/14350120/bzhd/tehnogenni_avariyi_katastrofi
https://www.youtube.com/watch?v=gwjet0DtjCc
https://www.youtube.com/watch?v=7fBlB0rFwuw
Домашнє завдання: Яким чином антропогенний чинник підсилює дію природних стихійних явищ?
Тема 22. Наукова діяльність як фактор впливу на довкілля
https://history.vn.ua/pidruchniki/tsaryk-biology-and-ecology-10-class-2018-profle-level/43.php
Домашнє завдання: У чому проявляються позитивні і негативні наслідки наукової діяльності?
Тема 23. Генетично модифіковані організми та їх вплив на організм людини
https://www.youtube.com/watch?v=tecYrS5DgAA
Домашнє завдання: Що таке генно-модифіковані організми, яка користь і шкода від них?
Тема 24. Роль громадськості України в охороні довкілля http://sci.ldubgd.edu.ua:8080/bitstream/handle/123456789/5073/%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D1%85%20%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%20%D0%B2%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96.pdf?sequence=1&isAllowed=y
http://old2.niss.gov.ua/articles/1435/
https://www.youtube.com/watch?v=K0JVTAEJh1o
https://www.youtube.com/watch?v=D-cBROIPn4w
Опрацювати ст.. 287-290
Тест 3
(виконати та надіслати на перевірку)
(ім‘я файлу: Екологія_тест3_номер групи_прізвище)
https://docs.google.com/document/d/13E1FcfpSNPVpx1opfSTf9CEgXGUM662Wd95g3MfG-nU/edit?usp=sharing
заочна
Підручник.Л. Лук’янова. Основи екології
групи АД3аз, БМ3аз
Тема. Природа і людина: системний підхід.
Опрацювати § 4-8
Тема. Проблеми забруднення навколишнього середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажен
Опрацювати § 9-10
Тема. Проблема деградації природних компонентів.
Опрацювати § 11
Тема. Проблеми зміни ланок колообігу речовин та енергії.
Опрацювати § 12
Тема. Проблеми збалансованого природокористування.
Опрацювати § 13
Тема. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть.
Опрацювати § 14-15
Тема. Транспорт і природокористування.
Опрацювати § 35-39
Тема. Світовий розвиток і екологія.
Опрацювати § 9-12
Тема. Наука і природокористування
Опрацювати §43-45
Завдання для індивідуальних робіт з предмету “Екологія”
Виконати дві індивідуальні роботи, обсягом не менше 3 сторінок друкованих (А4)
Розподіл варіантів серед студентів групи АД3аз | Розподіл варіантів серед студентів групи БМ3аз | ||||
№вар | Індивідуальний номер студента | № питання для роботи | № вар | Індивідуальний номер студента | № питання для роботи |
1 | 97 | 26,1 | 1 | 97 | 26,1 |
2 | 98 | 2,25 | 2 | 98 | 2,25 |
3 | 99 | 24, 3 | 3 | 99 | 24, 3 |
4 | 100 | 4,23 | 4 | 100 | 4, 20 |
5 | 101 | 25,4 | 5 | 101 | 25, 10 |
6 | 102 | 1, 27 | 6 | 102 | 1, 15 |
7 | 103 | 3, 20 | 7 | 103 | 3, 14 |
8 | 104 | 23, 5 | 8 | 104 | 23, 5 |
9 | 105 | 5,19 | 9 | 105 | 5,8 |
10 | 107 | 22,6 | 10 | 106 | 22, 7 |
11 | 109 | 6,18 | 11 | 107 | 6,11 |
12 | 110 | 21,7 | 12 | 108 | 21, 10 |
13 | 111 | 7,17 | 13 | 109 | 7,9 |
14 | 114 | 20,8 | 14 | 110 | 20,6 |
15 | 115 | 8, 16 | 15 | 111 | 8, 13 |
16 | 116 | 19,10 | 16 | 113 | 19, 12 |
17 | 117 | 7,11 | 17 | 114 | 7, 24 |
18 | 118 | 18, 5 | 18 | 115 | 18, 27 |
19 | 119 | 8,12 | 19 | 116 | 8,9 |
20 | 117 | 17, 6 | |||
21 | 118 | 9, 28 | |||
22 | 119 | 16,29 | |||
23 | 120 | 10, 4 | |||
24 | 121 | 15,3 | |||
25 | 122 | 11,19 | |||
26 | 123 | 14, 18 |
Питання
1.Основи взаємодії суспільства і природи.
- Екологічні фактори. Загальні заономірності їх впливу.
- Властивості складних систем. Основні положення вчення В.І. Вернадського
- Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в природі.
- Основні антропогенні джерела забруднень навколишнього середовища.
- Антропогенний вплив на грунт.
- Колообіг речовин, енергії, інформації та їх зміни антропогенною діяльністю.
- Охорона земних надр.
- Категорія „біорізноманіття” – генетичне, видове, еосистемне. Форми збереження.
- Автотранспорт – найнебезпечніший забруднювач навколишнього середовища.
- Визначення якості та обсягу забруднення довкілля.
- Екологізація економіки.
13.Проблема концентрації транспортних засобів в урбанізованих територіях.
- Технічні катастрофи та надзвичайні ситуації, стихійні лиха.
- Безвідходне споживання.
- Якість природного середовища і здоров`я людей.
- Радіація і здоров`я.
- Екологічна освіта та право.
- Екологічна культура і мораль нової цивілізації.
- Сучасні проблеми атмосфери.
- Роль громадськості України в охороні навколишнього природного середовища.
- Взаємодія країн у справі збереження та відновлення довкілля.
- Охорона водних ресурсів.
- Вплив шуму на людину.
- Охорона тваринного світу.
- Генетично модифіковані організми та їх вплив на організм людини.
- Екологічне право
- Значення безвідходних технологій
- Озоновий шар. Сучасні проблеми.
- Кислотні дощі, парниковий ефект,тютюновий дим.
- Захворювання пов`язані із забрудненням навколишнього середовища.