Основи технології машинобудування
Молодший бакалавр
Опрацювати матеріал уроків та виконати завдання.
Денна форма навчання БМ2а. Виконати завдання та надіслати для перевірки на електронну пошту викладача: Хмельницька О.А. Amankul62@gmail.com
Заочна форма навчання БМ2аз. Виконати завдання та надіслати для перевірки на електронну пошту викладача: Хмельницька О.А. Amankul62@gmail.com
денна
Підручник.Тарнець В.М., Безух А.В. «Методологія створення машин»
ГрупаБм2а
Тема 1.Загальні питання створення будівельних машин
Урок 1.Вступ. Мета і задачі дисципліни
Опрацювати стор.6-8
Домашнє завдання:: Створити конспект.Дати відповідь на питання :
- Яка основна мета предмету?
- Які задачі ставляться при вивченні предмету?
- Чим забезпечується роботоздатність машин?
Урок 2.Проблеми створення будівельних машин
Опрацювати стор.9-11
Домашнєзавдання: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- На чому грунтуються методи прогнозування?
- Які машини належать до основних об’єктів?
- Які проблеми створення будівельних машин?
Урок 3.Основні задачі конструювання будівельних машин
Опрацювати стор.21-24
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання:
- Що таке конструювання?
- Які заходи сприяють виконанню етапів конструювання?
- На що поділяють науково-технічні прогнози?
- На чому базується дослідний прогноз?
- Що таке програмне й організаційне прогнозування?
Урок 4.Загальні правила конструювання будівельних машин
Опрацювати стор.26-30
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- На чому базуються правила конструювання будівельних машин?
- Який алгоритм процесів конструювання?
- Які рішення несуть морфологічні дослідження?
- Як визначають розрахункові навантаження на елементи?
Урок 5. Основні вимоги до машин при виконанні її конструктивних проробок
Опрацювати стор.12-16
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
Урок 6. Організація- співвиконавці розробки машин
Опрацювати стор.16-18
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Хто такий замовник? Які його вимоги?
- Хто такий розробник? Яка його функція?
Урок 7. Організація- співвиконавці освоєння та експлуатації машин
Опрацювати стор.17-22
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке технічна пропозиція?
- Що таке ескізний проект?
- Що передбачає технічний проект?
- Що перевіряють на стадії розробки робочої документації?
- Коли проводяться приймально-здавальні випробування?
Тема 2. Елементи винахідництва при створенні нових технічних рішень
Урок 8. Загальні положення
Опрацювати стор. 31-34
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Коли винахідник може подати заявку на отримання патенту?
- Що таке патентний орган?
- Які критерії охороноздатності?
- Що може бути об’єктами винаходу?
Урок 9. Структура системи правової охорони інтелектуальної власності
Опрацювати стор. 34-34
Домашнє завдання: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке патентне відомство?
- Який орган спрямовує діяльність закладів в Україні?
- Що таке відносна світова новизна?
- Що таке локальна новизна?
Урок 10. Склад і зміст заявки на винахід
Опрацювати стор.34-36
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Які документи вміщує заявка на винахід?
- Яких правил потрібно дотримуватися при складанні формули винаходу?
- Що відображає мета винаходу?
- Яка суть винаходу?
Урок 11. Патентний пошук. Джерела інформації
Опрацювати стор. 36-38
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що включає в себе науково-технічна документація?
- На що впливає правильний вибір джерел інформації?
- Що таке офіційні бюлетні?
- Що таке реферативна інформація?
Урок 12. Ідентифікація охоронного документу
Опрацюватистор.39-42
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке ідентифікація охоронного документа? Яка його послідовність?
- Що таке код виду документа? Яку він несе інформацію?
- Які данні,що стосуються заявки на охоронний документ?
Тема 3. Проектно-конструкторська документація
Урок 13. Загальні основи. Основні документи
Опрацювати стор. 45-50
Домашнє завдання:: Створити конспект.Дати відповідь на питання :
- Які є основні проектно-конструкторські документи?
- Які існують види та комплектність проектно-конструкторських документів?
- Що містять в собі технічні умови?
- Що таке нормоконтроль, та яка його мета?
Урок 14. Система класифікації та кодування промислової продукції
Опрацювати стор.53-56
Домашнє завдання: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Як розподіляється система класифікації та кодування відповідно класифікаторам ЄСКД та ЄСТПП?
Урок 15. Загальні провила заповнення штампів
Опрацювати стор.205-207
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
Де розміщують основний напис?
Як правильно занести відомості до виконання креслення назву зображеного виробу?
Що записують у графах?
Урок 16.Загальні правила заповнення специфікацій
Опрацювати стор.208-213
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке специфікація згідно з ГОСТу?
- З яких розділів складається специфікація?
Урок 17. Заповнення штампу креслення деталі
Опрацюватистор.205-207
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що відображається в графі 1 штампу креслення?
- Які позначення вносяться в графи 2,3 штампу креслення?
- Які дані вносяться в графи 4,5,6,7?
Урок 18. Складання специфікації креслення машини
Опрацювати стор.208-215
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Яка послідовність конструкторських документів згідно із ГОСТом 2.102-68?
- Що вказують в розділах «Складальні одиниці» та «Деталі»?
- Що записують в розділі «Стандартні вироби»?
Урок 19. Оформлення текстової частини пояснювальної записки
Опрацювати стор.213-214
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Які основні правила оформлення пояснювальної записки?
- Як правильно виконати текстову частину пояснювальної записки?
Тема 4. Моделювання при проєктуванні
Урок 20. Методи моделювання. Перелік моделей
Опрацювати стор. 95-100
Домашнє завдання:: Створити конспект.Дати відповідь на питання :
- Як проводяться теоретичні та експериментальні дослідження?
- Які методи моделювання існують?
- Яка існує класифікація моделей?
Урок 21. Граничні похибки при різноманітних способах вимірювання
Опрацювати стор.157-160
Домашнє завдання: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Як оцінити точність вимірювання?
- За якою формулою визначають точність вимірювання?
- Як визначити абсолютну похибку?
- Як визначити справжнє значення вимірювання?
Урок 22. Визначення похибки розмірів деталі машин при використанні різноманітних приладів
Опрацювати стор.160-162
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Які питання розглядають при дослідженні?
- Що відноситься до сталої величини? Що до змінної?
- Чим характеризується точність приладів?
- Які існують методи пошуку функціональних залежностей?
Урок 23.Компонування збірної одиниці машини. Фактори, які враховуються
Опрацювати стор.277-280
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Які основні положення компонування машин?
- Що передбачає зовнішнє компонування?
- Які задачі розв’язують під час внутрішнього компонування?
- Що забезпечує компонування збірної одиниці?
Урок 24. Визначення розмірних ланцюгів збірної одиниці
Опрацювати стор.281-282
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Які фактори враховують під час компонування машин?
- Як зображуються та позначаютьсч розмірні ланцюги?
- В якому випадку позначення індексів зростають?
Тема 5. Принципи і методи стандартизації та уніфікації
Урок 25. Загальні положення принципів стандартизації
Опрацювати стор.311-319
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке стандартизація, стандарт?
- Як оцінюється якість машин?
- На які групи підрозділяють показники якості за характеризуємими властивостями?
- Які є науково-технічні принципи та методи стандартизації?
Урок 26. Параметричний ряд машин
Опрацювати стор.319-323
Домашнє завдання:Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке параметр та параметричний ряд?
- Чим характеризується головний параметр?
- Що таке градація параметричного ряду?
Урок 27.Топорозміри машин та методика їх встановлення
Опрацювати стор.322-324
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання
- Що таке топорозмірний ряд?
- Що необхідно додержувати при побудові типорозмірного ряду деталей?
- Як встанавлюють типорозміри машин та забезпечують мінімальні витрати?
Урок 28.Уніфікація в машинобудуванні
Опрацювати стор.324-327
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- Що таке уніфікація?
- Яка основна мета уніфікації та основні напрямки?
- Які основні етапи робіт передбачені?
Урок 29. Методика реалізації уніфікації
Опрацювати стор.327-329,332
Домашнє завдання:: Створити конспект. Дати відповідь на питання :
- В чому полягає методика уніфікації?
- В чому полягає модульний принцип конструювання?
заочна
Підручник.Тарнець В.М., Безух А.В. «Методологія створення машин»
ГрупаБм2аз
Урок 1. Мета і задачі дисципліни. Проблеми створення будівельних машин
Опрацювати стор.6-11
Урок 2.Основні вимоги до машин при виконанні її конструктивних проробок
Опрацювати стор.12-22
Урок 3. Елементи винахідництва при створенні нових технічних рішень
Опрацювати стор.31-42
Урок 4. Основні документи проектно-конструкторської документації
Опрацювати стор.45-56
Урок 5. Методи моделювання. Перелік моделей
Опрацювати стор.95-100
Урок 6. Граничні похибки при різноманітних способах вимірювання
Опрацювати стор.157-160
Урок 7. Загальні положення принципів стандартизації. Параметричний ряд машин
Опрацювати стор.311-323
Урок 8. Уніфікація в машинобудуванні. Методика реалізації уніфікації.
Опрацювати стор.324-329,332
Перелік тем для виконання індивідуальних робіт
(номер завдання відповідає номеру за списком у журналі)
виконані роботи (об`ємом 3-5 друкованих сторінок) надсилати на електронну пошту викладача
(ім`я файлу: номер завдання_бм2аз_прізвище)
- Процес створення будівельних машин. Основні проблеми створення
- Методи прогнозування при конструюванні будівельних машин
- Правила конструювання будівельних машин
- Технологічні вимоги до конструювання машин
- Організація-співвиконавці розробки машин
- Розробка робочої документації
- Технічне завдання. Вимоги та обмеження
- Організація-співвиконавці освоєння та експлуатації машин
- Етапи розробки,послідовність процесу створення машин
- Розробка ескізного проекту та технічного проекту
- Загальні положення винахідництва
- Структура системи правової охорони інтелектуальної власності
- Загальні основи проектно-конструкторської документації. Основні документи
- Патентний пошук. Джерела інформації
- Інформаційний бюлетень в Україні. Реферативна інформація
- Мета і суть винаходу
- Види та комплектність проектно-конструкторської документації
- Система класифікації та кодування промислової продукції
- Загальні правила заповнення штампів
- Загальні правила заповнення специфікацій
- Загальні правила оформлення текстової частини пояснювальної записки
- Методи моделювання. Перелік моделей
- Граничні похибки при різноманітних способах вимірювання
- Методи пошуку функціональних залежностей
- Основні положення компонування машин
- Задачі зовнішнього та внутрішнього компонування
- Загальні положення принципів стандартизації
- Роль стандартизації у підвищенні ефективності виробництва та якості продукції
- Параметричний ряд машин. Закон утворення ряду
- Типорозміри машин та методика їх встановлення
- Уніфікація в машинобудуванні. Методика реалізації